361306 beeld%20hand%20sanitizers%20arnold cd94fc original 1597326520

- POSITIVE IMPACT -

5.000 flessen hand sanitizer voor vluchtelingen op Grieks eiland Chios

Wat kun je zelf verzinnen en regelen als ondernemer, waar velen ver weg direct iets aan hebben? Dat is een vraag die Arnold Cazander (Cazander Bros.) zichzelf afvroeg. Hij stelde vervolgens op eigen initiatief 5.000 halve literflessen desinfecterende handgel kosteloos beschikbaar voor de vluchtelingen op de Griekse eilanden. Of wij ervoor konden zorgen dat ze op de juiste plek terecht zouden komen. Zijn bedrijfslogo hoefde niet op de flessen, dat was niet nodig, maar graag wel het logo van The Present (wat van ons weer niet per se hoefde).

The Present geeft het liefst het podium aan onze Family Members (en helemaal als ze dat zelf liever niet willen). Mensen die liever anderen laten shinen, zo iemand is Arnold: een nuchtere Zeeuwse ondernemer en sinds 2018 betrokken bij The Present. Hij maakt tastbaar wat we doen: het verbinden van ondernemers met kleinere NGO’s, die een positieve bijdrage leveren aan het leven van vluchtelingen. Hij heeft al meerdere projecten op zijn naam staan.

Met het enorm mooie aanbod van Arnold hebben wij vervolgens de samenwerking gezocht met Christian Refugee Relief (CRR), een organisatie die sinds 2015 inmiddels meer dan 30 keer een transport heeft georganiseerd naar de Griekse vluchtelingenkampen.

En het beste nieuws ooit? De flessen gaan binnenkort op transport naar kamp Vial op het eiland Chios, waar momenteel 5.000 gevluchte mensen in leven. Ieder van hen krijgt een fles, voor de extra hygiëne die op dit moment zo nodig is.

THANK YOU ARNOLD!!

Wil je ook bijzondere initiatieven ondersteunen? Of heb je een ondernemend idee? Neem dan contact met ons op! Niks is te gek, we vinden altijd een goede match. Bellen of mailen kan naar Joukje: joukje@thepresentmovement.org / 06 23 77 58 15.

Over The Present

The Present is een ondernemende community die streeft naar meer (gelijk-)waardigheid voor nieuwkomers en vluchtelingen in het bijzonder en een inclusievere samenleving in het algemeen. Vanuit deze missie slaat de beweging bruggen tussen mkb-ondernemers en initiatieven, projecten en kleine NGO’s die een positieve bijdrage leven aan het leven van vluchtelingen in binnen- en buitenland. The Present richt zich door middel van matchmaking, events en campagnes op het informeren, inspireren en activeren van ondernemers. The Present laat ondernemers zien hoe zij een maatschappelijk initiatief waardevol kunnen ondersteunen met hun netwerk en expertise. Voor meer informatie: https://www.thepresent.world/